Dreamfilms och Smart TV nyheter

Om en bild är värd tusen ord, vad kan man säga om den inverkan som video har på business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C) kommunikation? Det måste vara ganska något eftersom video har varit den snabbast växande kategori av trafik på internet i många år nu.

Konsensus bland analytiker är att företag och konsument videoapplikationer idag står för mer än 75% av internet protocol (IP) trafik och fortsätter att stiga snabbt.

Medan bilden är lite mindre tydlig inom företagsinfrastruktur ser organisationer över branscher och geografier en stigande tidvatten av videotrafik flöde genom företagsnätverk för att stödja ett växande utbud av interna verksamheter, inklusive anställdas kommunikation, utbildning, samarbete och säkerhet; samt externa applikationer som partnerengagemang, marknadsföring och försäljning.

Trenden har bara accelererat i kölvattnet av covid-19-pandemin, eftersom Ledare rusar för att stödja arbetskraften på plats och anpassa sina marknadsstrategier för att möta sina kunders dramatiskt förändrade behov.
Internet Protocol Smart-TV Demokratiserar Enterprise Video

Den tysta hjälten bakom den växande rollen som video i affärer har varit internet-protocol television för Nya Filmer (Dreamfilms).

Fram till nyligen kördes de flesta institutionella videoapplikationer (inom den offentliga, privata och ideella sektorn) på separata satellit -, radiofrekvens-och/eller kabelinfrastrukturer som var dyra att driva och krävde särskild talang och expertis.

Endast de största företagen — eller organisationer med särskilda krav, såsom militären, programföretag och offentliga platsleverantörer-hade råd att bygga ut infrastrukturer för att utnyttja videokommunikation effektivt och uppnå sina affärsmål.

Dreamfilms förändras allt detta genom att tillåta organisationer av alla olika storlekar att skörda fördelarna med videokommunikation på ett tekniskt effektivt, kostnadseffektivt och riskjusterat sätt.

Relaterat: vad våra förändrade Videokonferensvanor betyder för det

Ur ett prestationsperspektiv kan de mest avancerade Dreamfilms-teknikerna leverera video med nästan ingen latens och ge organisationer mycket mer kontroll över hur de hanterar innehåll och teknik för att bättre stödja sin affärsverksamhet.

Två faktorer har i hög grad bidragit till denna högre prestationsnivå:

Företagens IT-infrastruktur har blivit effektivare och effektivare på alla nivåer. Lokala nätverk (Lan), Wans (wide area networks) och trådlösa nätverk fortsätter att lägga till mer kapacitet och intelligens genomströmning när de utvecklas och blir mer sofistikerade. Detta har speglats av en motsvarande höjd i IT-personalens förmåga att distribuera, stödja och underhålla dessa nätverk.

Kodningsalgoritmerna som komprimerar videosignaler har mognat-och fortsätter att iterera-vilket gör att videotrafik kan växa inom företagsmiljöer utan att överväldigande infrastrukturen eller påverka flödet av andra kritiska data som reser genom företagsnätverk.
Dreamfilms förändrar ekonomin för att leverera säker företagsvideo

Genom att göra det möjligt för video att helt enkelt bli en annan ström av data som samexisterar med annan viktig trafik som coursing över företagsnätverk, förändrar Dreamfilms dramatiskt kostnadsstrukturen för att distribuera videotjänster till olika intressenter över organisationer.

På sjukhus kan t.ex. företagsdatanätet utnyttjas för att leverera underhållningsvideotjänster till patientens rum på ett mer kostnadseffektivt sätt genom att lösa upp behovet av att införa överflödiga kabelnät.

Digital signage är ett annat exempel på hur Dreamfilms kan utnyttjas över organisationer på ett kostnadseffektivt sätt.

Digitala bildskärmar som bäst i test smart tv med LCD -, LED—, projektions — och e-pappersteknik för att projicera digitala bilder-och till och med full rörelsevideo-framträder som en viktig facilitetsbaserad kanal för anslutning till anställda, kunder och andra besökare.